Samenwerkend leren in economieonderwijs

Spreker(s): Monique van Schaik
Workshopronde: 2
Max. aantal deelnemers: 24

We starten met de vraag: hoe denken we over samenwerkend leren? Daarna volgt een kort theoretisch deel waarin actuele theoretische inzichten over samenwerkend leren centraal staat. Aan bod komt o.a. hoe je leerlingen kunt voorbereiden op samenwerkend leren, wat de rol van de docent is tijdens het begeleiden van samenwerkend leren en welke werkvormen geschikt zijn voor de doelgroep en het doel dat je wilt bereiken.

Dan gaan de deelnemers aan de slag met hun eigen lesontwerp. We gaan werken in duo’s (op basis van onderwerp, doelgroep en/of doel van het inzetten van samenwerkend leren in je klas). Ieder duo ontwerpt een lesactiviteit en presenteert deze aan het einde van de workshop aan de groep. Tot slot is er ruimte voor feedback, reflectie en het delen van handige bronnen en hulpmiddelen voor het inzetten van samenwerkend leren in economieonderwijs.

Voorbereiding: Neem een voorbeeld mee uit je eigen lespraktijk waarbij je samenwerkend leren effectief hebt ingezet.

Terug naar het agendapunt