Re-Xplore

Een andere aanpak om ondernemerschap te ervaren met een impactvol resultaat. Re-Xplore verzorgt met haar partner Klassestudent lesprogramma’s of events in het kader van ondernemerschap en ondernemend gedrag.

Re-xplore helpt de Vecon business school invulling te geven aan ondernemend onderwijs.

Dit doen we met de serious game ‘Re-conomy’. In deze rollenspel simulatie wordt de werkelijkheid van het ondernemen tot de essentie teruggebracht en in een sterk vereenvoudigde vorm nagespeeld. Deze offline spelsimulatie biedt het onderwijs de mogelijkheid om scholieren te laten ervaren, te leren en te activeren.

Inleiding

In de serious game ‘Re-conomy’ wordt de werkelijkheid tot de essentie teruggebracht en in een sterk vereenvoudigde vorm nagespeeld. De basis voor de aanpak in onze serious game zijn de volgende 4 pijlers: simuleren van mini-economie, spelenderwijs doen, breinvriendelijke opzet en met humor en beleving.

Beschrijving Re-conomy

In een gesimuleerde mini-economie worden deelnemers uitgedaagd om te gaan ondernemen in een rollenspel. In dit spel moeten de deelnemers materialen inkopen en verkopen, waarvan producten gemaakt worden die weer verkocht worden via verschillende verkoopkanalen.

Dit doen ze spelenderwijs vanuit verschillende rollen zoals leverancier, producent en handelaar waarbij ze niet alleen inkopen en verkopen, maar ook de strategie en het prijsbeleid bepalen. Hierbij spelen begrippen als kosten, marge en omzet een belangrijke rol.

De game wordt gespeeld in een veilige leeromgeving en biedt deelnemers volop mogelijkheden voor sociale interacties, er is volop ruimte voor beweging. De game biedt prikkels en daagt uit tot focus. Dit geheel maakt het tot een perfecte en breinvriendelijke leeromgeving. Het resultaat naast enthousiasme is een hoog leereffect.

De game biedt de mogelijkheid om theorie op een praktische manier te ervaren. Er ontstaat een betekenisvolle leerervaring door de vele interacties. Door het ervaren van succes en teleurstelling worden deelnemers geconfronteerd met de beleving van hun eigen gedrag en hun invloed erop.

Lees meer op: www.re-conomy.nl

Lesinvulling in kader van VBS

Als event, voor bijvoorbeeld een invulling voor de Week van de Ondernemer, kan Re-conomy game eenmalig gespeeld met 1 of meerdere groepen. De nadruk kan daarbij liggen op het ervaren van economie en ondernemerschap maar ook op gedrag of in combinatie. Voorbeelden zijn: profielkeuzedagen, kennismakingsdagen of margedagen.

Lesinvulling in kader van BE

Een lesprogramma, waarin ondernemerschap en ondernemend gedrag centraal staat. Als onderdeel van het lesprogramma wordt de game meerdere keren gespeeld met 1 of meerdere groepen. De nadruk ligt per keer op een ander leerdoel, waarbij leerdoelen aan economie, ondernemerschap en gedrag gekoppeld kunnen worden. Voorbeelden zijn: vakken M&O en Economie, keuzedelen ondernemerschap of ondernemend gedrag of opleidingen commerciële economie, marketing, e.d.

Voor de gecertificeerde scholen van Vecon Business School is de volgende kortingsregeling voor Re-conomy overeengekomen.

Zelf doen. Na onze ‘train-de-trainer spelleider’ met een workshopprogramma van 2 dagendelen met maximaal 12 personen inclusief materiaal en 3 jarige licentie. Na deze workshop kunnen docenten zelf de spelversies van Re-conomy verzorgen met een volledig spelset in bruikleen.

Normaal tarief € 2.650. VBS Tarief ‘Zelf doen’ € 2.332.

Samen doen. Na een ‘training-on-the-job spelleider’ van 1 dagdeel voor 1 groep deelnemers met maximaal 2 personen inclusief materiaal en 3 jarige licentie. Na deze workshop kunnen docenten zelf de spelversies van Re-conomy verzorgen met een volledig spelset in bruikleen.

Normaal tarief € 1.645. VBS Tarief ‘Samen doen’ € 1.448.

Laten doen. Een ‘verzorgde gastles’ afgestemd op uw lesprogramma inclusief materiaal, licentie en met spelleiding voor 1 of meerdere groepen op 1 dag. De gastles wordt op locatie verzorgd door onze gecertificeerde spelleiders.

Normaal tarief € 285. VBS Tarief ‘Laten doen’ € 249.

Alle prijzen zijn exclusief BTW en reiskosten.
Voor effectief leren is de maximale groepsgrote 24 deelnemers.