De integratie van on- en offline marketing

Spreker(s): Haagse Hogeschool: Martijn Borsje
Workshopronde: 4
Max. aantal deelnemers: 35

De omzet van Coolblue steeg in 2016 met 55% naar 857 miljoen en Singles Day heeft voor Alibaba weer nieuwe records gebroken. Om alle online omzetten te kunnen verwerken, werden het afgelopen halfjaar ruim 7.800 mensen gezocht in diverse e-commerce-functiegebieden in Nederland. Hoe kunnen onderwijsinstellingen hun leerlingen voorbe-reiden op verschillende nieuwe functies in de online marketing en e-commerce? Wat zijn de mogelijkheden om leerlingen kennis te laten maken met echte praktijksituaties en hoe blijf je als docent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen?

Hogeschooldocent Martijn Borsje heeft een webshop ontwikkeld dat door studenten gebruikt wordt voor het verkopen van producten vanuit hun studentbedrijf. Via de webshop krijgen studenten de mogelijkheid om in de praktijk kennis te maken met de ins en outs van online marketing en e-commerce. Het uitgangspunt is dat de studenten zelf verant-woordelijk zijn voor het schrijven van webteksten, het maken en het monitoren van Ad-words campagnes en het verzorgen van de orderafhandeling. De studenten krijgen op deze manier praktische kennis van een webshop: het proces van bezoeken tot binden van de online klant.

In een workshop deelt Martijn zijn ervaringen over het ontwikkelen van de webshop. Daarnaast laat hij zien hoe de webshop in de praktijk werkt en hoe de studenten ermee werken. Tevens heeft Martijn het 7 stappenplan ontwikkeld, waarmee docenten getraind worden op het gebied van online marketing en e-commerce. Een workshop die u mee-neemt in de wereld van online verkopen en praktische tips, tools en tricks meegeeft voor in de les.

Terug naar het agendapunt